piątek, 13 lipca 2012

Sezon 2011/2012!

                   No tak ten ostatni sezon,jest za Nami,a przed Nami następny,i już za 7 dni LGP!Już za 7 dni,a ja wciąż żyje poprzednim sezonem.Jaki był na pewno trudny,kontrowersyjny i ciekawy.. ; )
                  Dla polskich skoczków był on niesamowicie trudny.Był to pierwszy sezon bez Adama.Ten fakt ciążył psychicznie na naszych skoczkach.Ale raczej nie ten..Tylko to,że kibice od Nich czegoś oczekiwali,a szczególnie od Kamila Stocha.A nasi skoczkowie nie byli pewni czy sprostają wyzwaniu.Adam,jest jeden i to prawda,że Małyszomanii już nigdy mieć nie będziemy.Bo to prawda,że Kamil Stoch jest Kamilem Stochem,a nie drugim Adamem Małyszem!Kamil ma własną karierę,skacze na własna historię.Kamil nigdy nie osiągnie tego co Adam..Dlaczego?Kamil osiągnie to co może osiągnąć!I czy to będzie mniej czy więcej,czy to będą bardziej szczególne osiągnięcia jakie to ma znaczenie?!Ludzie cieszcie się tym,ze urodził się taki Adam,w 1977 roku!Taki Adam,dzięki któremu przez tyle cieszyliśmy się oglądaniem jego skoków..Jego skoki były przyjemne dla oka i poruszały serca!Cieszcie się z tego,że 10 lat później urodził się taki Kamil!Kamil,który tylko w jednym jest podobny do Adama!Jego skoki są przyjemne dla oka i poruszają serca,tak jak Adama przez całą dekadę!Skończyło się coś pięknego,po to by mogło zacząć się coś również pięknego!Coś co będziemy wspominać przez lata!Tego jestem pewna.A wracając do sezonu zaczął się dobrze.Nie będę pisać o drużynówce,bo każdy wie,że dobrze nie wyszła.Bo indywidualnie 4 miejsce Kamila i 19 Piotrka można uznać za dobry początek sezonu.W Lillehammer w pierwszym konkursie było zdecydowanie lepiej!3 miejsce Kamila,11 Piotrka i 19Maćka!Drugi konkurs to rozczarowanie pomieszane z radością.Co z takiej mieszanki może wyjść?Średni uśmiech..a przecież Piotrek zasługuje na coś więcej!Zacznijmy od początku!W tym sezonie mogę Wam coś więcej powiedzieć!Pamiętam te konkursy jak by były wczoraj,no albo przedwczoraj.Tak samo jak w Kussamo było uznanie za czwarte miejsce Kamila i radość za trzecie miejsce w pierwszym konkursie w Lillehammer tak teraz była złość i rozczarowanie!Czy na Kamila?Nie..chyba na los.Można spekulować co było powodem braku wejścia do trzydziestki przez Kamila.Błąd,złośliwy wiatr czy może złośliwi sędziowie?Nie ważne..co by nie było powodem Kamil nie wszedł do trzydziestki i stracił punkty,które później będą za Nim wołać..Mój tata powiedział,że już  chyba nie będę oglądać drugiej serii,ja powiedziałam ,ze się zdziwi!No bo skoki to skoki,same w sobie są piękne!Cóż..zdarza się!Ale Piotrek -genialnie uratował Nam ten dzień!Dwa równe,dobre skoki!127 i 127,5 m! 7 miejsce,najlepsze w karierze!Piotrek,bo dzięki Tobie niby mówi się o tym średnim uśmiechu,ale ja i tak po Twoim skoku miałam uśmiech od ucha do ucha!Faktycznie mogło być lepiej,ale ludzie mogliśmy się cieszyć z Piotrka,i to jest ważne!Bo mimo wszystko u Nas w kadrze nie ma tylko Kamila..On jest najlepszy to prawda,ale nie tylko on może odnosić sukcesy.Harrachov,jego w tym sezonie nie zaliczę do udanych!Dla mnie był jakiś..dziwny!Heh takie określenie mu dałam,bo nie znajduje innego,które by go opisało w moim odczuciu!No i nie było go w TVP!ale mniejsza z tym..Kamil z Piotrkiem dopiero w drugiej dziesiątce.Polska piąta,wynik poprawny tak go nazwę.Drugi konkurs to 13 miejsce Kamila,i chyba 25 Piotrka!Harrachov w tym sezonie nie będzie kojarzył mi się dobrze!Ale wygrał Richard Freitag!Pierwszy konkurs w Engelbergu i znowu tylko druga dziesiątka Kamila i Piotrka,odpowiednio 12 i 16 miejsce.I nie którzy mówili,że forma Kamila,gdzieś ulatuje z Niego jak z balona.No to Kamil im pokazał,ze tak nie jest!Znów podium Kamila,2 miejsce..Kamil na podium,a to cieszy.No i z niecierpliwością czekaliśmy na Turniej Czterech Skoczni!Konkurs w Oberstdorfie..Pierwsza seria była kontrowersyjna,a raczej pierwsza seria pierwszej serii!Skoki od początku dobre nie były..Jako pierwsze pary miały skoki w miarę poprawne,to już późniejsze pary psuły swoje skoki na potęgę!Myślałam sb : " Hoffer co ty robisz?Przeczekaj debilu".Potem Morgenstern nie popisał się skokiem ,Schlierenzauer totalnie zawalił!Powiem szczerze,że się cieszyłam!Nie dlatego,że są Austriakami,nie dlatego,że jeden nazywa się Morgenstern,a drugi Schlierenzauer!Fakt lubię ich,podziwiam i szanuje,bo to są jedni z wielkich  skoczków XXI wieku!Ale..ale wiedziałam,ze w takich warunkach Kamil sb poradzi! A Kamil "był" w parze z Koflerem i to była para ciekawa!Niestety w pierwszej serii pierwszej serii ich nie zobaczyliśmy!Dość kontrowersyjna akcja Hoffera,która odbiła się głośnym echem!Kamil po pierwszej serii 6,z niewielką stratą do podium!I trzymaliśmy kciuki przed jego  drugim skokiem,mocno trzymaliśmy!Ale to nie pomogło..były złe warunki,liczyłam że zielone światło się nie zapali..Zapaliło się,a ja  z głupim uśmieszkiem do Hoffera powiedziałam,że mimo wszystko Kamil sobie poradzi!Ale cóż..były trudne i nie poradził sobie..Warunki były w granicy,ale były ciężkie!Kamil gdzieś przeleciał do tyłu,do trzeciej dziesiątki i marzenia o drugim Polaku,który wygrał TCS odleciały tak szybko jak się pojawiły.W GAPA konkurs oglądałam z łózka,bo to było w końcu po sylwestrze i najzwyczajniej wstać mi się z łóżka nie chciało hehe..: p  Kamil zajął czwarte,dobre miejsce i dobrze zaczął nowy rok!A Piotrek zaliczył pierwsze punkty w TCS,za 28 miejsce.W Innsbrucku Kamil wiedząc,że Kofler zrezygnował z kwalifikacji to on je postanowił wygrać!A co,postanowił sobie od wetować porażkę w parze z Koflerem w Oberstdorfie! Jak postanowił tak zrobił!Rewelacyjny skok Kamila 132,5 m!A Kofler mógł tylko pozazdrościć i pogratulować naszej Rakiecie!Wydawało się ,że już nic nie odbierze Kamilowi zwycięstwa!Cieszyłam się z liderowania po pierwszej serii Kamila oraz tego,że Maciej Kot po raz pierwszy w tym sezonie wszedł do drugiej serii!Wydawało się być pięknie,no właśnie wydawało!To co sędziowie zrobili z Daiki Ito to skandal!No i co z tego,że dostał +16 za wiatr?Co mu to dało?Nic..Było nam przykro z powodu Ito,tak..Ale,ale za chwile musieliśmy użyć więcej epitetów niż zwykle!I to nie z radości jak Wojtek Szczęsny po obronionym karnym przez Przemka Tytonia!Prawda była taka,że tak samo jak Daiki  Ito sędziowie odebrali radość,tak samo  Kamilowi!Tu akurat nie ma co spekulować,to była wina sędziów!Kamil spadł na 9 miejsce,a Maciek na 30!Pozostało na koniec Bischofshofen,ale tylko jedna seria!Kamil 9,Maciek 28,Schlierenzauer odbiera triumf,podium austriackie!Ten TCS skoczni przeszedł do historii i bardzo dobrze.Nie pokuszę sie o ocenę tego TCS!Zostawmy to tak jak jest,i tak już dużo o TCS napisałam.W Bad Mittendorf Kamil skoczył na szóstkę,albo w szóstkę!Był szósty,a Piotrek 17!Ale w drugim konkursie Kamil był trzeci!Piotrek 22,a Maciek 27!Chyba wszyscy pamiętamy akcję z zasuwakiem Schlierenzauera i słowa Kamila:"Wolałbym być czwarty".Ale prawda jest taka,że Kamil i tak oddał jeden z najdłuższych skoków drugiej serii!Po Kulm było Zakopane,na które polscy kibice czekali!Pierwszy konkurs nazwę w skrócie: Kamil zdeklasował rywali,Olek postraszył w swoim debiucie,że kiedyś będzie "lał"na skoczni innych!Piotrek i Maciek zdobyli kolejne punkty,a to cieszyło!Słowa Włodka:"Porwał te widownie jak Adam Małysz!".Tak,bo to była i jest ich wspólna cecha,ich skoki są przyjemne dla oka i poruszają serca!"Co zrobi Severin Freund?!Nie dał raady!!!Mamy zwycięstwo w Zakopanem!".Włodek jest najlepszy!I ten mazurek,i to sto lat!Polscy kibice są najlepsi!Kamil jest najlepszy!Polscy skoczkowie są najlepsi!A Martin Koch mógł się cieszyć z flaszki od Piotrka Żyły.. : p Drugi konkurs to też były niesamowite emocje.Kamil po pierwszej serii był 18 albo 17!Wynik nie powala prawda?Ale tak na prawdę Kamil był zmęczony,co sam powiedział.To nie jest żadne usprawiedliwienie,ale rozdawać autografy do późnej godziny w nocy,a potem położyć się w łóżku w wielkiej euforii to brak snu murowany!A jak powiedział Łukasz Kruczek Kamil nigdy autografu nie odmówi!Więc cieszcie się Ci,którzy jedziecie do Szczyrku i Wisły na LGP!Kamil w drugiej serii chciał sprawić radość kibicom i udało mu się!Skoczył 133,5m,co było drugą odległością dnia!Po Kamilu swoje skoki zawodnicy psuli na potęgę.Pamiętam jak mówiłam do Koudelki:"Proszę Cię zawal.Zawsze Cię lubiłam,więc jak nie zawalisz to już Cie lubić nie będę",albo jak prosiłam Krańca:"Robert zawal,proszę!Zostaniesz mistrzem świata w lotach,ale teraz zawal,proszę".Posłuchali,z resztą nie tylko oni!Morgi i Simi również.Prosiłam o to wszystkich,prawie wszystkich..oprócz Olka!Który w Zakopanem latał jak Spider-Man.Kamil zaliczył spory awans,bo skoczył na siódme miejsce.Ale nie tylko on dał powody do radości kibicom zgromadzonych przed skocznią i tym przed telewizorami.Także Olek,który tak świetnie zadebiutował,także Piotrek i Maciek szczególnie drugimi skokami!Kibice mogli być dumni.I byli.Po Zakopanem Sapporo.I znów kolejna kompromitacja TVP!A Kamil wyjechał z Sapporo chyba jako najszczęśliwszy skoczek,z dorobkiem 140 punktów!Za drugie i trzecie miejsce.Świetnie skakał Piotrek,który był 13 i 30;Krzysiek,który 2 razy był 20 i Maciek,który był 28!Pierwszy konkurs w Predazzo znów nie został pokazany w TVP.A Kamil był 7,Maciek 26,Krzysiek 29.Dobrze,że drugi konkurs pokazali!Gdzie Kamil po raz piąty stanął na najwyższym stopniu podium!A swoją drogą w Predazzo mieliśmy także innego bohatera o imieniu Karolinka!Taka mała,a już o Niej było głośno w telewizji!Karolinka,córka Piotrka Żyły,która urodziła się podczas konkursów w Predazzo!Piotrek nie skakał daleko,Piotrek myślał tylko o rodzinie!Co jest rzeczą naturalną.I ta drużynówka w Willingen.Ta drużynówka,przy której wstyd się przyznać,ale rozpłynęłam się.Tak bardzo tęskniłam z tymi drużynówkami z poprzedniego sezonu.Konkurs indywidualny to 5 miejsce Kamila,26 Piotrka i 28 Maćka!W Oberstdorfie sobie polatali!Kamil "wylatał" 6 miejsce,Krzysiek 24,a Piotrek 28.Drużynówka bez drugiej serii,z upadkiem Prevca i Piotrka Żyły.Polska na 6 miejscu,a wygrała..Słowenia!No właśnie Piotrek..i nie mogę się przestać śmiać..Wiecie,że Piotrek marzył o spektakularnym upadku na mamucie?Ale mówi,że ten nie był spektakularny..Jego pierwszy upadek na mamucie,więc jest spoko.No i drużynówka w Lahti!Spełnienie moich marzeń tego sezonu!Maciek,Klimek,Olek i Kamil to drużyna w sam raz na podium!Trzecie miejsce Polski w tym konkursie!Po rewelacyjnych skokach całej reprezentacji!I konkurs indywidualny,znów z tym takim średnim uśmiechem..Konkurs,który bardziej bolał niż ten w Lillehammer..Piotrek,Maciek i Klimek zasługują na uznanie!Piotrek 10,Maciek 12,a Klimek 21!A Kamil..39!Co się stało?Trzeba spytać Hoffera,tak tym razem nie ma co spekulować to była jego wina!A w Trondheim Kamil 6,a Krzysiek 14!Ale w Oslo było super..Tak wiem,nie ma się z czego cieszyć..żaden z naszych skoczków nawet nie stanął na podium..ale 4 w trzydziestce i walczyli,walczyli!Piotrek 7,Kamil 11,Maciek 12,a Klimek 24.No i pozostała Planica!Ta moc Planicy jest nie do ogarnięcia,co roku są tu wspaniałe konkursy!Najlepsze konkursy w lotach odbywają się właśnie tutaj!Kamil 9,Maciek 17,Olek 18,Klimek 22,Piotrek 24.I problem  z wyborem składu do drużynówki,trudny orzech do rozgryzienia,który jakoś rozgryzł Łukasz Kruczek!Drużynówka,niezwykle zacięta!5 miejsce Polski,bardzo dobre miejsce,miejsce na 5!I ostatni konkurs z miejscem 11 Kamila i 21 Piotrka!KK w ręce Bardala,norweskiego Super-Mana,najrówniejszego skoczka sezonu!
Swoją drogą zapomniałam o MŚ w Lotach i MŚJ..Od czego zacząć..Może od MŚJ!W końcu naszym młodym skoczkom się to należy!Srebro Olka,srebro drużyny!Wielki,wielki sukces..Simply the best!
MŚ w Lotach to kolejna,wielka,kontrowersyjna impreza!Kamil Stoch..czy przegrany tej imprezy?Na pewno pokrzywdzony!Nie będę o tym pisać,wszyscy wiemy!Obiecałam Krańcowi mistrzostwo świata w lotach i słowa dotrzymałam!Tak sie cieszyłam z jego zwycięstwa..Dla mnie Robert jest prawie jak Polak!

A i jeszcze 5 miejsce Kamila w generalce,19 Piotrka,35 Maćka,47 Olka,50 Krzyśka,56 Klimka.Sezon udany.. ; ))

Jeszcze coś miłego na koniec:
Najbardziej tolerancyjny skoczek:Oj chyba Kamil Stoch,tolerancyjny w stronę sędziów.Nigdy nie powiedział,że to wina sędziów.Trzeba mieć klasę,by w całej sprawie bronić innych.
Najodważniejszy:Nie wiem..może Piotrek?On nie bał się nawet upadku : D
Najbardziej skromny:Można podać wielu skoczków,ja podam Richarda Freitaga..Bardzo skromny skoczek.. ; ))
Najbardziej gadatliwy:Chyba Maciek Kot..on wypowiedział w wywiadach bardzo dużo słów,mądrych słów.. ; p
Najbardziej ambitny:Wielu skoczków,nie podam jednego.. ; ]
Najbardziej nieobliczalny:Piotrek Żyła!
Najbardziej pogodny:Krzysiek Miętus.. ; )
Najbardziej wyrozumiały:Kibice-wyrozumiali na TVP!
Najbardziej zabawny:Piotrek!
Najbardziej zdeterminowany:Kamil-postanowił sobie pierwszą "6" i z determinacją i wolą walki zrealizował swój cel!
Najbardziej miły:Olek Zniszczoł,a to przez czat.. : ))
Odkrycie sezonu:Anders Fanemmel,ja postawie na Niego.. ; )
Najbardziej dzielny:Tom Hilde,tak szybko wrócił.. ;p

A tak swoją drogą kto Was zaskoczył w tym sezonie,z dobrego i złego punktu widzenia?
Mnie z dobrej Richard Freitag,a ze złej..sędziowie!!
 
Tak szczerze to najtrudniejszy post jaki pisałam..Pisze go juz 4 dzień!Ale bardzo się cieszę,że skończyłam przed pierwszym konkursem LGP!Był trudny,bo jeszcze Nim żyję!Cały czas coś zmieniałam,dodawałam..ale dotarliśmy do końca.. ; ))
                                                             Filmiki:

Fotka najlepszej drużyny świata..Są cudowni..: )) Brakuje Piotrka i Krzyśka,a więc..
 



Macie i ich..: ))   
Maciej Kot,Krzysztof Miętus,Klemens Murańka,Kamil Stoch,Aleksander Zniszczoł,Piotr Żyła-nasza szóstka sezonu! Simply the best!
 
                                                        


3 komentarze:

  1. Ale długa notka Ci wyszła, ale super się czyta :)
    Ja też do tej pory wspominam czat z Olkiem. Trochę moich pytań przeszło :D
    Teraz czekamy na LGP.
    Pozdrawiam i zapraszam:
    skoki-narciarskie-od-kuchni.blog.onet.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. Ok, jednak skomentuje xD Ja do tej pory nie dokończyłam czatu z Olkiem :( ale chyba teraz go skończę. Przeglądałam dziś fb skoczków. Morki ponad 335 zdj. o.O Ale fajnie, że tyle Polaków ma ;) Aaa. I dzięki za notkę, przypomniałaś mi jak to na początku sezonu mój brat się złościł na sędziów za to, że nie udawały się skoki Kamilowi a ja latałam po domou ciesząc się z wyników Piotrka xD No ale cóż.. Ten sezon był dziwny.. Aczkolwiek to są skoki, zawsze będą piękne. <3 A z dobrej strony mnie zaskoczył Peter Prevc, w sezonie 2010/2011 myślałam, że to kolejny skoczek na miare takich co skaczą a i tak nic takiego wielkiego nie osiągną a teraz przyznaje się do błędu ;) alęż się rozpisałam *.*
    karolcia_169

    OdpowiedzUsuń
  3. Podziwiam cię za poświęcenie tyle czasu na notkę.I uważam , że dobrze jak ktoś w lipcu przypomni co się działo parę miesięcy temu. Szczerzę mówiąc to , gdy to czytałam przed oczami przeleciał mi cały sezon , każdy konkurs i nieopisane emocje i to w jakich okolicznościach oglądałam skoki. Zazwyczaj były takie same , ale czasami coś nie pasowało , ale ja robiłam wszystko , by móc obejrzeć skoki. I obejrzałam każdy konkurs. Dzięki za wspomnienia , na prawdę świetna notka ;d
    Adylek

    OdpowiedzUsuń